skadeskjuten

30 Nov

Alltså jag trodde inte tidigare relationer hade påverkat mig avsevärt men den senaste gjorde det. Jag var kär, han sa att jag var vackrast i världen och att han ville limma fast sin kropp vid min. Han kramade mig så jag nästan trodde jag skulle gå sönder. 24 timmar senare: BÄÄÄM! ”Jag tror inte jag vill vara tillsammans med dig”. För i helvete, ljög du igår, jävla idiot du är inte ens värd mina tårar tänkte jag. Jag har gråtit många gånger efter det. Den där tryggheten som jag trodde jag hade rämnade i grunden. Det var som att någon drog undan mattan. Visst jag trodde inte att vi kanske skulle vara tillsammans för evigt men jag tänkte liksom att saker och ting mattas ut, vi slutar säga att vi är vackrast i världen, vi slutar njuta av varandras kroppar, vi slutar skicka söta mess dagarna i enda. Det fasas ut långsamt så man liksom har det på känn att nu går det nog inte riktigt bra. Man pratar om att man inte längre har någon passion i relationen. Man försöker reparera och man jobbar lite på det. Man springer inte bara mot mållinjen och vänder om när man precis håller på att passera den.

Lämna en kommentar